Ana içeriğe atla

Nelerde bağımsızlık? Ya da Bağımlılık Bildirgesi

Nelerde bağımsızlık? Ya da Bağımlılık Bildirgesi


Yeraltı sularını, gölleri, akarsuları, denizleri, okyanusları kirletmekte ve oralardaki canlıları yok etmekte bağımsızlık?

GDO’lu tarım ve tohum üretimi yapmakta bağımsızlık?

Küresel ısınmaya neden olan CO2 ve diğer sera gazlarının salınımında bağımsızlık?

Ekosistemi (yani dünyayı) yok etmekte bağımsızlık?

Silahlanmada bağımsızlık?

Nükleer ve biyolojik silahlar üretmekte/kullanmakta bağımsızlık?

Vatandaşlarının özgürlüğünü çok görmekte, kısıtlamakta ve gerektiğinde yok etmekte bağımsızlık?

Vatandaşlarına eşit davranmamakta, ayrımcılık yapmakta bağımsızlık?

Cinsiyetçi politikalar yürütmekte bağımsızlık?

Demokratik bir ülke olmamakta bağımsızlık?

Cinsel yönelimlerin bir kısmını “ahlaksız” ilan ederek bir kısım vatandaşlarını dışlamakta bağımsızlık?

Vatandaşlarının yaşam hakkına kastetmekte bağımsızlık?

Vatandaşlarını işkence, zulüm ve gayriinsani, haysiyet kırıcı cezalara veya muamelelere tabi tutmakta bağımsızlık? (IHEB madde 5)

Irkçı politikalar gütmekte bağımsızlık?

Vatandaşlarına yiyecek, giyim, mesken, tıbbi bakım, gerekli sosyal hizmetler sağlamamakta bağımsızlık?

Vatandaşlarının öğrenim hakkını sağlamamakta bağımsızlık?

Vatandaşı olduğum Türkiye'nin ve dünyada hiç bir devletin bu konularda  bağımsız olmalarını istemiyorum.

Vatandaşı olduğum Türkiye'nin ve dünyadaki tüm ülkelerin  insan haklarına, özgürlük/eşitlik/demokrasi/adalet sorumluluklarına, ekolojik sorumluluğa evrensel olarak bağımlı olmalarını talep ediyorum. 


Erdal Karayazgan 29.10.2007

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Mozaik”den “Ebru”ya

“ Mozaik”den “Ebru”ya Attila Durak’ın “ Ebru: Kültürel Çeşitlilik Üzerine Yansımalar” (Metis Yayınları, 2007)  başlıklı kitabını hazırlayan Ayşe Gül Altınay’a göre bir metafor olarak “Ebru” , “asimilasyon ve bir tür çokkültürcülüğün benzer biçimlerde önümüzü kapatan çerçevelerine alternatif bir arayışı” temsil ediyor. Çokkültürcülüğün metaforu olarak halen popüler olan mozaik kavramını aşan ona alternatif olan yeni bir metafor. Mozaikin katılığına esneklik, durağanlığına hareket/akışkanlık, sınırlılığına geçişkenlik ve değişmezliğine değişkenlik öneriyor ebru bizlere. Bu önerilenler üzerinden yaşadığım kısa hayatımı düşündüğümde bile bir “ ebruli ” bir yaşam gözlerimin önünden geçiyor. Sizler de bir düşünün hayatlarınızı. Bir geriye doğru bir bakın ve gelin bugüne doğru. Neler görüyorsunuz? Akışkanlık? Geçişkenlik? Değişkenlik? Yoksa, dün aynı bugün de aynı mı? Ya, tanığı olduğumuz hatta bazılarınla donatılmış olduğumuz kimlikler? Onlar dün aynı bugün aynı mı? Yoksa onlar ...

“Yeni” CHP

“Yeni” CHP     2011 seçimleri ardından bir yandan seçim değerlendirmeleri diğer yandan Türkiye’nin iki ana meselesi Kürt sorunu ve yeni Anayasa konusu siyasetin gündemine oturmaya başladı. Kürt sorunu Yeni Anayasa çalışmaları içinde ele alınacak gibi gözüküyor. Parlamentoya giren partiler ve bağımsızlar arasında sadece, Emek, Demokrasi ve Özgürlük Bloku ve CHP seçim sürecinde yeni Anayasa ve Kürt sorunu konusunda  somut  öneriler dile getirdiler. AKP ve MHP genel söylemlerden öteye gitmediler. MHP kendisinden zaten beklenen milliyetçi pozisyonunda siyaset yaparken, AKP milliyetçi ve muhafazakar oyları almak üzere taktik olarak düşünülebilecek genel geçer söylemde bulunmakla kalmadı, “Yeni” CHPnin Kürt sorununa dair getirdiği çözüm önerilerine karşı saldırıya geçti.    Kılıçdaroğlu’nun    Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı’nda  Türkiye’nin çekincelerini kaldıracağı  taahhüdüne Erdoğan’ın    tepkisi alaycı ve eleştire...
  Siyasetin toplumsallaştırılmasında katılımcı bir çalışma : Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi 11 Kasım tarihli Birgün gazetesi Pazar ekinde Zeynep Oğuz tarafından hazırlanan “ Ders kitaplarında insan haklarının izi” başlıklı bir yazı yayımlandı. Bu yazı ilki 2001 yılı Ekim ayında başlanarak 2003 yılı Haziran ayında tamamlanan “ Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi” nin 2007 yılında tekrarlanacağı müjdesini veriyordu. İlk proje, Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) şemsiyesi altında Tarih Vakfı koordinatörlüğü ve Türkiye İnsan Hakları Vakfı’nın uzmanlık, Avrupa Komisyonu –İnsan Hakları ve Demokrasi Gelişimi Fonu Açık Toplum Enstitüsü’nün mali desteği ile yürütülmüştü. Eğitim-Sen’de bu çalışmaya destek vererek projeye katkıda bulunmuştu. Zeynep Oğuz yazısında ilk projeyi şöyle özetlemektedir: “ Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesinin birincisi, 190 ders kitabını Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi ile diğer insan hakları kanunlarıyla karşılaştırılarak, öğretmenl...